Mesterhatos

Edzésnaplóm Paul Wade Fegyencedzés című könyve alapján.

Friss topikok

  • Eugene Nordern: No, de tényleg, mi lett ezzel a bloggal? Ígéretes volt a fejlődés, ahogy végignéztem. :) (2014.08.12. 22:55) 2012. április 4.
  • Azogh: @swapo: Na igen, koncert+húsvét jól összejött, de ma már volt edzés :) (2012.04.09. 23:59) 2012. április 3.
  • swapo: Mi van ember, tényleg fegyenc lettél, aztán nem engednek géphez a zárkádból??.-) (2012.04.04. 08:57) 2012, 7. hét (Február 13-19.)
  • Azogh: @brutalfitnessz: A cc előtt másfél évig semmit sem csináltam. Szóval teljesen az alapokról indultam. (2012.04.04. 07:29) 2012. április 2
  • Giozo: Mi történt megint? (2012.03.13. 21:16) Kisebb változások

62. edzés (augusztus 1.)

2011.08.02. 13:07 Azogh

2011.08.01.

1.2. fekvőtámasz előre dőlve (bemelegítés)  1*20

1.3. fekvőtámasz térdelve (bemelegítés) 1*10

1.5. teljes fekvőtámasz 2*14

4.1. térdfelhúzás (bemelegítés) 1*20

4.2. térdemelés fekvésben (bemelegítés) 1*10

4.5. nyújtott lábemelés fekvésben 2*14

A múltkori betegség miatt kicsit nehéz volt az előző mell edzés, most viszont viszonylag könnyen ment.

A lábemelések után leginkább a has alsó részét éreztem, a törzs és a láb közötti részen lévő izmokat, ettől eltekintve most a hasedzés sem volt annyira nehéz.

Mostanában tűnt fel, hogy már egyáltalán nincs izomlázam egy-egy kemény edzés után, azt hiszem ez is annak a jele, hogy kezd a testem fittebbé válni :)

12 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://mesterhatos.blog.hu/api/trackback/id/tr463119964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shadika 2011.08.02. 14:41:00

Az lenne a kérdésem, hogy neked az elején mennyi idő volt az edzés (és most mennyi)? Az első lépésekre gondolok (fekvőtámasz falnál + térdfelhúzás), csak azért mert ezekből most úgy csinálom, hogy 2x25 és 2x15, ez az egyik nap, a másik meg a maradék két gyakorlat. Valamit rosszul csinálok, vagy normális az, hogy az elején kb. 10 perc alatt megvan? Figyelek a technikára.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.08.02. 15:59:03

@shadika: Teljesen normális, hogy maguk a gyakorlatok ilyen gyorsan megvannak. Viszont szerintem már az elejétől kezdve kezdj el nyújtani, alaposan, valamint bemelegíteni az edzések előtt. Nem lesz így sem sokkal több az edzésidő, viszont sokkal hatékonyabbá válik.

Ha kiszámolod, hogy egy ismétlés 6 másodperc (2 mp le, 1mp tart, 2mp fel, 1mp tart), akkor a 25 ismétlés 150mp, azaz 2 és fél perc.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.08.02. 16:02:35

Ja és hogy mennyi az edzés ideje: elején nekem is ilyen 15-20perces edzések voltak, most több a nyújtás, több a bemelegítés és a nehezebb gyakorlatok között több a pihenő is, szóval inkább 30-50perc egy edzés.

shadika 2011.08.02. 17:14:52

Köszi szépen. Még lenne kérdésem. Az érdekelne, hogy milyen kaját nem ajánlasz semmiképp sem + pihenés alatt az alvást (kb. 8 óra elég?) kell érteni vagy azt, hogy nem végzek kimerítő munkát. Ezek az edzések mellé a futok, az nem árthat nem? (Olyat lehet, hogy reggel edzek és este futok, futás csak heti 2-3x van.)
Bocs a sok kérdésért, csak úgy vettem észre, hogy te már nagyon belejöttél. :)

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.08.02. 18:08:57

Kaja: Próbáld kerülni a zsíros ételeket, egyél sok fehérjében gazdag kaját (csirke, hal, tejtermékek), szénhidrátból pedig annyit amennyi a céljaidnak megfelel. Vitaminok/ásványi anyagok is legyenek az ételedben, ha megteheted, akkor sok zöldség/gyümölcs, alternatíva a multivitamin.

Pihenésnél fontos az is, hogy aludj eleget, napi 8 óra tökéletes. De az is fontos, hogy 2 edzés között legyen idő a szervezetednek regenerálódni. Ha most kezded a fegyencedzést, akkor én azt javaslom, hogy 2-3 naponta legyen fegyencedzés, a közbeeső napokon pedig futás, és ne egy napra tedd őket. Arra is figyelj, hogy legalább heti 1 nap legyen amikor csak pihensz. A kemény munka lassíthatja a fejlődésed, ha ez a helyzet nálad, akkor heti 2-3 pihenőnap sem árthat.

A futás nem árthat, sőt általánosan jobb erőnléted lesz tőle, de a fegyencedzésben való haladást lassítani fogja kicsit, nem fogsz annyi izmot felszedni, mintha csak fegyencedzenél. Neked kell eldönteni, mit választasz. Persze nincs nagy különbség a kettő között, főleg kezdő szinten. De ez attól is függ, mennyit futsz és milyen tempóban.

Amúgy nyugodtan kérdezz, de a válaszom nem szentírás, ezek az én tapasztalataim a saját testemről, nálad valamennyire biztosan máshogy fog működni. Azt javaslom, tapasztald ki te is, mi a jó neked, figyelj oda a testedre.

shadika 2011.08.02. 18:16:09

esetleg tudsz valamilyen multivitamin/ásványi anyag készítményt ajánlani ami megfizethető, vagy elég ha sok zöldséget, gyümölcsöt eszem(próbálkozom vele)

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.08.02. 18:23:26

Elég ha sok gyümölcsöt és zöldséget eszel.
Én Béres Actival Extrát szedek, napi 60 Ft-ból kijön. Emellett még eszek zöldségeket és gyümölcsöket, amikor tehetem.

shadika 2011.08.02. 20:14:01

Az normális, hogy a fekvőtámasz falnál én a könyökhajlatnál értem az "égést"? Amúgy köszi a válaszokat.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.08.02. 22:21:13

@shadika: Én tricepszben éreztem, de szerintem ha nem fáj, hanem csak "ég", akkor nem baj.

fegyenccom · http://fegyenc.com 2011.08.03. 08:48:28

@shadika: Igen, normális, és is a könyökömet éreztem először. A fekvőtámasz falnál alapból alig terheli az izmokat, nagyon kevés erő kell hozzá, ugyanakkor a könyökízületet eléggé igénybe veszi. Ez is a cél: ha olvasod a könyvet, kiderül, hogy a fegyencedzés egyik alapfilozófiája, hogy nem elég az izmot erősíteni, az ízületet is hozzá kell szoktatni a feladatokhoz. Erre nagyon jó ez a gyakorlat, és ezért nem szabad nagyon előreszaladni az elején.

shadika 2011.08.03. 15:26:40

Igen olvasom a könyvet. :) Köszi a válaszokat, megnyugodtam. És mikor lehet "szintet" emelni, ha már nagyon könnyen megy vagy akkor ha már ezt az égést sem érzem?
süti beállítások módosítása