Mesterhatos

Edzésnaplóm Paul Wade Fegyencedzés című könyve alapján.

Friss topikok

  • Eugene Nordern: No, de tényleg, mi lett ezzel a bloggal? Ígéretes volt a fejlődés, ahogy végignéztem. :) (2014.08.12. 22:55) 2012. április 4.
  • Azogh: @swapo: Na igen, koncert+húsvét jól összejött, de ma már volt edzés :) (2012.04.09. 23:59) 2012. április 3.
  • swapo: Mi van ember, tényleg fegyenc lettél, aztán nem engednek géphez a zárkádból??.-) (2012.04.04. 08:57) 2012, 7. hét (Február 13-19.)
  • Azogh: @brutalfitnessz: A cc előtt másfél évig semmit sem csináltam. Szóval teljesen az alapokról indultam. (2012.04.04. 07:29) 2012. április 2
  • Giozo: Mi történt megint? (2012.03.13. 21:16) Kisebb változások

32. edzés (június 6.)

2011.06.08. 12:23 Azogh

2011.06.06. 

3.1. függőleges húzás (bemelegítés) 1*20

3.2. vízszintes húzás 3*30

2.1. guggolás gyertyaállásban (bemelegítés) 1*25 

2.3. guggolás támasszal 3*30

Vízszintes húzás: teljesítve a haladó szint!!! Nagyon lassan indult be a gyakorlat, és hiába javult, azért végig lassabb volt a fejlődés mint a többi gyakorlatoknál, de megvan végre. Kíváncsi leszek mekkora lesz az ugrás a 2. és 3. szint között, remélem nem olyan nagy mint az 1.és 2. között volt.Nagyon várom már, hogy felszerelhessem a rudat :)

Guggolásból nagyon simán lett meg a haladó szint, az utolsó 10 ismétlésnél elengedtem a támaszt, és az 5. szintnek megfelelően csináltam, sokkal jobban égett a combom, de simán ment szabályosan, bár eddig is szinte csak egyensúlyozás miatt használtam a támaszt. A 4. szint szerintem nagyon könnyű lesz, de szépen végighaladok azon is. Ma reggel nem tudtam felhúzni az egyik farmerem, mert combban szűk lett :)

10 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://mesterhatos.blog.hu/api/trackback/id/tr12967505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

honduras (törölt) 2011.06.09. 08:11:00

Szépen haladsz. Igaz én még csak a héten kezdtem, de lassan nekem is körbe kéne néznem rúd ügyileg. Mivel vidéki vagyok, valószínű rendelés lesz belőle.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.09. 10:03:07

A Guggolás negyedik lépése Lakatos Péter szerint nem ajánlott (a convict blogon írt hozzászólást), mert aránytalanul nagy terhelést tesz a térdízületre. És hát úgy gondolom, hogy amit ő mond, azt minimum érdemes fontolóra venni:
www.youtube.com/watch?v=iCY9tSBA6tk

Jobrog 2011.06.09. 11:19:48

Hát nem tudom,erősnek erős, de szerintem ahogy csinálja az egylábas guggolást az pl pont nem az egészséges kategória a térdizületnek.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.06.09. 13:15:20

@honduras: Köszi szépen. Ha most kezdesz, bőven ráér a rúd, szóval keresgélj nyugodtan, van rá időd.

@Darky_: Nem lehet, hogy pont az a célja Wayde-nek ezzel a gyakorlattal, hogy a térdizületek erősödjenek? Ha betartod a fokozatosságot, szerintem nem lesz problémás, Isildur is végigcsinálta.

@Jobrog: Igen nekem is kicsit furcsa volt a gyakorlat a videóban. Billeg, nincs egyensúly, persze a súly nagyon durva, de eléggé veszélyesnek tűnik így.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.09. 14:42:28

@Azogh: Minden lehet :) Én is végigcsináltam ezt a szintet, bár nem sok időt töltöttem vele. Wade-et egyenlőre még Jutyubon sem láttam, Pétertől viszont volt szerencsém élőben tanulni, így őszintén mondhatom, hogy az ő szava számomra az egyik leghitelesebb forrás.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.06.09. 14:47:41

@Darky_: Ha végigcsináltad, neked mi volt a tapasztalatod? Mármint abban a tekintetben, hogy a térdizületed mennyire terhelte a gyakorlat?

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.09. 15:12:08

Én a teljes guggolást könnyebbnek éreztem, mint a fél guggolást, de amúgy nem fájt sehol. Hozzá kell tennem, hogy én elsőre megcsináltam a szűk guggolás haladó szintjét is, de az első szintnél fájt a derekam, ezért a kettessel kezdtem. De nálam amúgy nem a láb a gyenge láncszem. Viszont volt olyan szint a többi gyakorlatnál is, ami egészségileg nem volt ok, ezért átléptem. Ilyen volt a lábemelés első lépése pl. Kattogott a csípőm, ezért a kettes szinttel kezdtem, mert nem akartam nagyobb bajt.
Szerintem Wade nem egészügyi szempontból építette fel a progressziót a gyakorlatoknál, amire az is utal, hogy a könyvben egy árva szó sem esik arról, hogy mondjuk ne kezdjél bele a fejenállásba, ha magas a vérnyomásod...és a sor folytatható. És ahogy már sokszor hangoztattam, engem lenyűgöz Wade könyve, de szeretnék már végre látni néhány embert, aki kizárólag a Fegyencedzés segítségével eljutott a mesterlépésekig.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.06.09. 15:25:11

@Darky_: Hát igen, jó lenne ilyen embert látni. De szerintem olyan, aki csak cc-zik, 1-2 éven át, nem sok van. Annyi idő meg tuti kell a mesterlépésekig.
Tudod mit, hátha én leszek az :)
Amúgy látok rá esélyt, mert nagyon bejön ez az edzésmódszer, nem szeretek másokkal edzeni, és genetikailag szerintem elég szerencsés vagyok a programhoz. Alapból vékony vagyok, ezért relatív kisebb erő kell a testsúlyom mozgatására, mint mondjuk egy túlsúlyból fogyó embernek. Csak kitartás kell, de jó sok, amikor majd 6. szint után jön a drasztikus lassulás, mert szerintem az a vízválasztó. 1-4.-ig lényegében bevezetés, 5-6. szint kb a normál gyakorlatok, 7.-től meg a kemény rész.

Visszatérve szerintem addig biztosan követem az edzéstervet, amíg nem érzem úgy, hogy valamiből probléma lehet.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.06.09. 15:35:24

@Azogh: Én szurkolok Neked :)
Természetesen nincs olyan edzésterv, nincs olyan gyakorlat, amit 100%-ig mindenki biztonsággal és hatékonyan alkalmazhatna. Ha úgy érzed jó úton jársz, akkor butaság lenne váltanod!
Viszont van egy olyan teszt, ami a jelenlegi mogás-tartományt vizsgálja és nagyon jól kiszűri a sérülésveszélyt.
Erre épül az RKC Kettlebell rendszere is: www.tesztoszteron.hu/emagazin_06_132_fms_fundamentalis_mozgas_szures.php
süti beállítások módosítása