Mesterhatos

Edzésnaplóm Paul Wade Fegyencedzés című könyve alapján.

Friss topikok

  • Eugene Nordern: No, de tényleg, mi lett ezzel a bloggal? Ígéretes volt a fejlődés, ahogy végignéztem. :) (2014.08.12. 22:55) 2012. április 4.
  • Azogh: @swapo: Na igen, koncert+húsvét jól összejött, de ma már volt edzés :) (2012.04.09. 23:59) 2012. április 3.
  • swapo: Mi van ember, tényleg fegyenc lettél, aztán nem engednek géphez a zárkádból??.-) (2012.04.04. 08:57) 2012, 7. hét (Február 13-19.)
  • Azogh: @brutalfitnessz: A cc előtt másfél évig semmit sem csináltam. Szóval teljesen az alapokról indultam. (2012.04.04. 07:29) 2012. április 2
  • Giozo: Mi történt megint? (2012.03.13. 21:16) Kisebb változások

94. edzés (október 10.)

2011.10.11. 03:56 Azogh

2011.10.10. 

3.1. függőleges húzás (bemelegítés) 1*20

3.2 vízszintes húzás (bemelegítés) 1*10

3.5. teljes húzódzkodás 2*5

2.5. teljes guggolás 1*20 (bemelegítés)

2.6 guggolás zárt lábbal 1*10 (bemelegítés)

2.7. felemás guggolás 2*11 (mindkét oldal)

Azt hittem, a teljes húzódzkodás nem fog menni, mivel a háttal haladok leglassabban, és amikor a bicska húzódzkodást kezdtem, lendület nélkül, a 2-1-2-1-es szabályt betartva nem ment egy szabályos ismétlés sem, csak lendítve magam. Nos most nagyon simán megcsináltam a tervezett 2*5-öt, mondjuk ennek ellenére érződött a hátamban meg a bicepszemben is, hogy dolgozik rendesen. Mindenesetre jobban tetszik, mint eddig bármelyik húzódzkodógyakorlat :)

A guggolás viszonylag simán ment bal lábbal, jobb lábbal kicsit gyengébb vagyok, ott a vége elég szenvedős volt. Legközelebb mindenképp a jobb lábbal kezdek, most elkövettem azt a hibát, hogy az erősebbel csináltam először a gyakorlatot. A két sorozat között csináltam 1-1 egylábas guggolást is, de nem nagyon akartam erőltetni, csak az érzés miatt :D Jah, és a bemelegítésen durvítottam, úgy érzem, hogy nekem jó alaposan be kell járatni a lábat az egylábas guggolások előtt és úgy jobban megy.

7 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://mesterhatos.blog.hu/api/trackback/id/tr623293351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SmD 2011.10.11. 13:28:43

A húzódzkodás az egyik legnehezebb dolog mivel itt nincs mese a teljes testsúlyt emelni kell, ugyanúgy mint a kézenállásból nyomásnál. Szerintem a legtöbben nem fognak 6 hónap alatt akkorát fejlődni mint te, már azok közül akik teljesen kezdők és nem rendelkeznek komolyabb sportmúlttal.
A húzódzkodásnál nagyon számít a testsúly az, hogy minél kevesebb zsírfelesleg legyen. Én például most 84 kg vagyok 173 cm magassághoz és van rajtam 9 kg zsírfelesleg ami abban nyilvánul meg, hogy 75 kilósan 30 ismétlést csináltam normál tempójú teljes húzódzkodásból, most meg csak 18-at.

A guggolásnál jól teszed, hogy alaposabban bemelegítesz mert az egylábas eléggé igénybeveszi a térdeket ha valaki rossz tehnikával csinálja. A 7-ik lépés olyan 14 ismétlés felett fog majd keményedni. Ott lehet, hogy a jobb és bal láb közt szünetet kell majd tartanod, nekem legalábbis kellett mert nem bírtam volna tüdővel. Persze ha az állóképességed jó akkor mehet mindjárt.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.10.11. 17:22:42

Nos igen, én is 84 kg vagyok, csak épp 184 centi, kb 1kg felesleges zsír van rajtam, valóban rengeteget számít a testsúly/izom arány.

abalazs 2011.10.14. 07:49:19

szia!
Először is gratulálok az eddigi eredményeidhez és a bloghoz. Egy ideje én is a fegyencedzés szerint edzek a futásaim mellett és a blogod nagy segítség, komoly motiváció.
A kérdésem a vízszintes húzáshoz kapcsolódik, amit most kezdtem (újra). Amikor teljesen felhúzom magam a lábam kb 15-20 centit csúszik. A könyv képeit nézve úgy tűnik a bemutató tornásznak sem ott van a felhúzott helyzetben a lába, mint a kiindulásiban (a falon lévő csempék alapján). A rúd csípő magasságban van. Te mit tapasztaltál.

wildor 2011.10.14. 09:10:55

nálam ugyanez van. kiküszöbölhető úgy, hogy valamivel betámasztod a sarkad, és akkor nem fog tudni elmozdulni, vagy nem húzod állig a rudat, hanem kb. 5-10 centire megállsz tőle.

abalazs 2011.10.14. 09:34:57

Inkább állig húzom, és nem zavar ha csúszik a lábam, ha nem teszek ezzel rosszat az itületeimnek. A Youtube-os videokon azért általában nam mozog az emberek lába, de úgy érzem, hogy alacsonyabban van a rúd általában, mint nekem

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.10.14. 11:34:40

@abalazs: Szia! Valóban, ha kicsit lejjebb teszed a rudat, akkor nincs csúszás, én annak idején viszonylag alacsony korláton csináltam, és ezért nem volt csúszkálás. Persze úgy meg a gyakorlat nehezebb egy kicsivel :)

abalazs 2011.10.14. 11:39:52

Köszönöm a válaszokat!
Egyelőre akkor nem foglalkozok a láb csúszkálásával, csinálom így, és nagyon figyelek az izületeimre. Lesz időm figyelni, mert lassan megy ez a gyakorlat, de úgy láttam a blogokban, hogy ezt mindenki megszenvedi.