Mesterhatos

Edzésnaplóm Paul Wade Fegyencedzés című könyve alapján.

Friss topikok

  • Eugene Nordern: No, de tényleg, mi lett ezzel a bloggal? Ígéretes volt a fejlődés, ahogy végignéztem. :) (2014.08.12. 22:55) 2012. április 4.
  • Azogh: @swapo: Na igen, koncert+húsvét jól összejött, de ma már volt edzés :) (2012.04.09. 23:59) 2012. április 3.
  • swapo: Mi van ember, tényleg fegyenc lettél, aztán nem engednek géphez a zárkádból??.-) (2012.04.04. 08:57) 2012, 7. hét (Február 13-19.)
  • Azogh: @brutalfitnessz: A cc előtt másfél évig semmit sem csináltam. Szóval teljesen az alapokról indultam. (2012.04.04. 07:29) 2012. április 2
  • Giozo: Mi történt megint? (2012.03.13. 21:16) Kisebb változások

128. edzés (december 18.)

2011.12.19. 07:19 Azogh

2011.12.18. 

Bemelegítés: körzések, 60 burpee

Nyújtás: híd fejtámasszal 1*25sec; L tartás 1*14sec; 3/4 fordulás 1*25sec (mindkét oldal)

5.1. rövid híd (bemelegítés) 2*20

5.2. egyenes híd (bemelegítés) 2*10

5.4. híd fejtámasszal 2*20

5.5 fél híd 2*5

X. side plank 1*70sec (mindkét oldal)

X. plank 1*70sec

Nyújtás: híd fejtámasszal 1*25sec; L tartás 1*14sec; 3/4 fordulás 1*25sec (mindkét oldal)

__________
52 perc összesen

Nagyon közeleg a fejtámaszos híd vége, így rávezetésként csináltam a következő szintből is. Néhány ismétlésnél még nem durva, de érezhetően jobban megdolgoztat minden izmot, szóval magasabb ismétlésszámon finom kis gyakorlat lesz. A fejtámaszos hídnál a combom égett baromira, az a leggyengébb pontja a gyakorlatnak jelenleg, ami meglepő, tekintve, hogy a guggolásokkal milyen jól állok (tudom más izmok, másként vesznek rész a két gyakorlatban, de akkor is a lábam az egyik legerősebb testrészem).

A burpee ekkora ismétlésszámnál már elég rendesen légszomjat okoz, de szépen haladok a tervezett napi 2*100 felé. Ha az megvan, akkor az a tervem, hogy fokozatosan "átváltom" a burpeeket pushup burpeekre, azaz mondjuk az első héten az első 5 pushup burpee, a maradék 95 sima, aztán második héten 10/90, a harmadik héten 15/85 amíg el nem érem a 100 pushup burpeet. Ez kb még fél év, ha úgy haladok, ahogy tervezem, szóval elleszek vele.

Egyre inkább úgy kezd kinézni az edzéstervem, hogy a tiszta erőedzés helyett egyfajta erő+állóképesség irányba megyek el. Ennek 2 oka van. Az egyik az, hogy egyszerűen nem tudok egy bizonyos testzsírszázalék alá menni, és egyre jobban zavar, hogy a hasamon ott az a kis zsír. A több kalória elégetésével az a cél, hogy ez eltűnjön. A másik, hogy januártól vagy februártól elég nagy esély van rá, hogy elkezdek Krav Magázni, mivel a sulinkban fel lehet venni tesialáírásért, ráadásul egy expert1-es tanár tartja, akiről KM-ben jártas ismerőseimtől csak jót hallottam. Oda pedig érzésem szerint nem fog ártani az állóképesség sem ;).

12 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://mesterhatos.blog.hu/api/trackback/id/tr873474746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jobrog 2011.12.19. 08:12:18

Én most kezdtem a híd 3. gyakorlatát,és nekem is a combom égett rohadtul karból meg derékból bírtam volna még simán. Guggolásból pedig én is az egylábasoknál tartok.
Nekem is volt kis pocakom meg felesleg is a hasamon mikor elkezdtem,most már kezdenek kirajzolódni a kockák és 8 centivel kisebb a hasam:) Mondjuk én nem eszek plusz fehérjét,tök úgy kajálok mint eddig,kivéve hogy kenyérféléket meg tésztát nagyon ritkán eszek. Így fogytam 6 kilót de közben szélesedtem az edzéstől.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.12.19. 12:11:55

@Jobrog: Na megnyugodtam, akkor nem velem van baj, ilyen a hídgyakorlat.
Én elég vékony voltam amikor kezdtem a cc-t, és 11-12 kiló fel is jött időközben, szóval nálam kicsit más a helyzet. Valószínűleg a kajával tudnék még javítani kicsit a dolgon, de eléggé odafigyelek már így is rá, így egyszerűbbnek tűnik az edzésen változtatni, főleg, hogy más oka is van.

lulu77 2011.12.19. 15:32:58

Érdemesebb lenne akkor kardiózni 2-szer legalább 1 héten.. A burpee is jó, de azért nem ugyan az.. A krav-maga meg jópofa dolog - bár engem annyira nem fogott meg -, de nem kell nagy állóképesség hozzá, legalábbis kezdő szinten még nem. Amúgy faterom edző, melyik városba fogsz járni? :D

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.12.19. 15:42:41

@lulu77: Budapest. Amúgy a futás időjárás miatt kiesik, úszás kicsit húzósabb árban van, biciklit soha nem fogok venni Budapestre, épp eleget loptak már el az ismerősi körömből.
És amúgy is, szeretnék ezen az erő/állóképesség vonalon maradni egyelőre, erre tökéletes a burpee.
Nyilván ha elkezdesz valami újat, az elején nem igazán állóképesség kérdése, de később már sokat fog számítani. És az állóképességemet is szép fokozatosan építem fel, hogy ne kiégés legyen a vége, hanem fittség.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.12.19. 20:52:02

@Azogh: Az fejlett állóképesség igzából azért jó, mert sokáig tudsz teljes erőbedobással hatékonyan gyakorolni. Utcán szerintem nincs sok jelentősége, legalábbis lényegesen kisebb, mint azt sokan képzelik.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.12.20. 01:02:26

@Darky_: Igen persze én is az edzésre gondoltam, hogy a végén is oda tudjam tenni magam. Eléggé maximalista vagyok abban amit elkezdek :D

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.12.20. 08:36:29

@Azogh: Igen, azt látom!
Nagyon szépen haladsz:)

Batyu 2011.12.20. 15:05:06

Futni lehet bármilyen körülmények között.
Amúgy még az is jó ha a sima fegyencedzéses gyakorlatokat levezetésképpen megcsinálod még egyszer "lendületből". A robbanó izmokat fejleszti és 2x annyi zsírt égetnél.

Azogh · http://mesterhatos.blog.hu 2011.12.20. 18:53:08

Nem akarom lendületből csinálni a gyakorlatokat, mert nem csak az elvégzett munka, hanem a minőség is fontos. Nem csak az izmaid fejlődnek az edzéstől, hanem az idegrendszered is, és nem akarom, hogy rossz mozgásmintát is megtanuljon.

Igen, annak idején én is futottam még 20 centis hóban hegyoldalban is, de őszintén szólva belegondoltam, és nem is csak az időjárás az ok, hanem Budapesten nem szívesen futok a szmogban. Talán majd úgy oldom meg, ha hazamegyek hétvégén szüleimhez, akkor ott futok majd, de ez nem rendszeres, erre nem tudok építeni, marad a burpee. És nem is kényszermegoldás, mert nagyon gonosz kis gyakorlat.

lulu77 2011.12.20. 19:44:44

"Nem akarom lendületből csinálni a gyakorlatokat, mert nem csak az elvégzett munka, hanem a minőség is fontos. Nem csak az izmaid fejlődnek az edzéstől, hanem az idegrendszered is, és nem akarom, hogy rossz mozgásmintát is megtanuljon."

A gyorsan elvégzett fekvőbe semmi rossz nincs. Csak azt állóképességi gyakorlatként kell beszámítani, nem pedig erőnövelőnek.. Még a könyvben is javasolja, hogy néha csináld gyorsan a gyakorlatokat, a változatosság kedvéért, meg jó edzeni a "robbanó izmokat" vagy nem tudom hogy mondják.. Pedig aztán Wade nagyon a fülébe rágja az embernek, hogy lassan és szabályosan.. :D

Én is próbálok mostanában mindig bevinni valami "pumpálós" gyakorlatot, ebbe amúgy segíthetnétek.. Fekvőbe a tapsolós, guggolásnál felugrok és úgy csinálok teljeset, húzódzkodásnál gyorsan csinálom, és kicsit elengedem a rudat a tetején, had vigyen a lendület feljebb aztán "visszaesve" elkapom a rudat - ez a hihetetlen kilövés kb 5 cm.. :D De a többihez nincs ötletem. Valakinek valami tipp?

BeasT 2011.12.28. 15:03:17

@lulu77: Clapping handstand pushup. :) Hídhoz meg szaltó, kézen-átfordulás hátra, törzsemelés....
Előbbihez videó: www.youtube.com/watch?v=MsX6y_vzoIY
Nyilván ehhez elég biztosan kell tudni kézenállni...Amíg nem megy maradnak az olimpiai súlyemelő gyakorlatok, ha mindenáron gyors mozgást akarsz.
süti beállítások módosítása